....با صنعت، از پایه

Details

پنجشنبه, 14 اردیبهشت 1402

تشریح فضای صنعت برای آتیه سازان

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) تبریز برای آشنایی دانش آموزان برجسته خود با صنعت، برنامه بازدید یک روزه‌ای را تدارک دید. این برنامه با هماهنگی و موافقت مدیر عامل شرکت اتصال مکانیک و سخرانی قائم مقائم این شرکت صورت گرفت.

مجتمع آموزشی فرزانگان تحت نظر سمپاد، برای توسعه اهداف دانش آموزان، پیش از برگزاری آزمون کنکور و القای دیدگاه بلند مدت کاری به آنها، تور یک روزه‌ای جهت بازدید از واحد صنعتی اتصال مکانیک برگزار کرد. این جلسه با سخنرانی قائم مقائم محترم شرکت و صحبت هایی از جنس کار و دغدغه صنعتی آغاز شد.

در آغاز جلسه دانش آموزان با شمایی کلی از محصولات و خدمات شرکت آشنا شدند که در امتداد آن توضیحاتی از ماهیت دانش بنیان شرکت و مسئولیت‌های یدک کشیدن لقب"دانش بنیان" ارائه شد. این توضیحات جهت شفاف سازی ابعاد نوآورانه شرکت و تشویق دانش آموزان به داشتن خلاقیت و ابتکار عمل بیان شد.

بعد از ایجاد انگیزه و شوق در دانش آموزان، محصولات شرکت با جزئیاتی بیشتر جهت معرفی نوآوری شرکت و برگ برنده محصولات اتصال مکانیک در مقایسه با سیستم های متداول پمپاژ آب مورد بررسی قرار گرفت. نوآوری‌هایی که محصولات اتصال مکانیک را چابک کرده و میزان انعطاف پذیری پکیج های ایستگاه پمپاژ را با نیاز پروژه به حداکثر ممکن رسانده است. یکی از دیگر ابعاد نوآور بودن شرکت، ایجاد راه حل‌هایی است که تا کنون تجربه نشده اند. پایگاه دانش اتصال مکانیک یکی از گنجینه های این شرکت است. حجم سنگینی از اطلاعات مبتکرانه و نوآورانه، حامی دانش فنی و مهندسی محصولات و خدمات ما هستند.

جزئیات بیشتر مطرح شده، باعث درگیر شدن ذهن آنها با چالش‌ها و فرصت های محصولات متنوع در پروژه ها، موجب تبادل سوالات و پاسخ های فراوانی شد، که بی شک انگیزه و پویایی مثال زدنی را در اذهان دانش آموزان مطرح کرد. سوالاتی از جمله فرصت های شغلی مناسب پیش رو، تخصص های مورد نیاز شرکت، دانش به روز و مورد نیاز جامعه صنعتی کشور و .... از جمله کنجکاوی های دانش آموزان بود.