افتتاح طرح بزرگ آبرسانی حضرت قمر بنی هاشم(ع) "بن-بروجن" توسط ریاست محترم جمهوری

  • خانه
  • بلاگ
  • افتتاح طرح بزرگ آبرسانی حضرت قمر بنی هاشم(ع) "بن-بروجن" توسط ریاست محترم جمهوری
Details

پنجشنبه, 25 آبان 1402

افتتاح طرح بزرگ آبرسانی حضرت قمر بنی هاشم(ع) "بن-بروجن" توسط ریاست محترم جمهوری

دکتر رئیسی در آیین بهره‌برداری از 15 طرح آب و برق در استان چهارمحال و بختیاری:

با اهتمام دولت تنش آبی 117 روستای استان مرتفع شده است/ مجری 70 درصد طرح‌های آبرسانی در چهار محال و بختیاری دولت مردمی است/ کار و تلاش شبانه روزی دولتمردان موجب امیدواری در جامعه خواهد شد.

شناسه خبر : 148297پنج‌شنبه 25 آبان 1402 - 10:54

رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری جز با کار جهادی، انگیزه و اخلاص مدیران قابل حل نبود، گفت: 70 درصد پروژ‌ه‌های آبرسانی در این استان مربوط به دوره دولت مردمی است، بیشترین جذب اعتبارات هم در این دوره انجام شده و مسئولین با کار جهادی موجب تامین آب پایدار و با کیفیت برای مردم استان شده‌اند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از 15 پروژه آبرسانی و برق‌رسانی استان چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بخش قابل توجهی از وعده‌های دولت به مردم استان در دور اول سفرهای استانی در بخش آبرسانی، بر اهمیت مدیریت منایع آبی تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم آب را به درستی در چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم، آب شرب و صنعت در این استان تامین خواهد شد.

دکتر رئیسی در ادامه تاخیر 14 ساله در بهره‌برداری از  «سد بابا حیدر»، را موجب 10 برابر شدن هزینه احداث آن عنوان کرد و افزود : اجرا و بهره‌برداری از پروژه سد باباحیدر  که  14 سال به طول انجامیده است، اگر در سال‌های گذشته این پروژه به ثمر می‌نشست هزینه آن 150 میلیارد تومان بود اما گذشت زمان باعث شد هزینه آن 10 برابر شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای رفع تنش آبی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امروز تنش آبی 117 روستای استان حل شده است و امیدواریم که این عدد به 200 روستا برسد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان چهار محال بختیاری جز با کار جهادی، انگیزه و اخلاص مدیران قابل حل نبود، گفت: 70 درصد پروژ‌های آبرسانی در استان مربوط به دوره دولت سیزدهم و 30 درصد مربوط به گذشته است. بیشترین جذب اعتبارات هم در این دوره انجام شده است و مسئولین با کار جهادی موجب تامین آب پایدار و با کیفیت برای مردم استان شده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امید در جامعه، کار و تلاش جهادی و شبانه‌روزی را در این زمینه بسیار موثر دانست و با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری 13 برابر قبل شده است، اظهار داشت: این مساله نشانگر این است که ما می‌توانیم در زمان کوتاهی از پروژه‌ها بهره‌برداری کنیم و در موارد دیگر هم با اقدامات جهادی، پروژه‌ها نیمه‌تمام را به ثمر برسانیم.

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: علاوه بر ضرورت اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی، توجه به مساله فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری هم اهمیت بسیار زیادی دارد که باید مدنظر مدیران و دست‌اندرکاران قرار بگیرد.

دکتر رئیسی مردم و عشایر استان چهارمحال و بختیاری را نجیب، مقاوم و غیور توصیف کرد و گفت: این مردم سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند بنابراین نباید پروژه‌های نیمه تمامی که تحقق آنها می‌تواند موجب خرسندی مردم شود را بلاتکلیف رها کنیم.

رئیس‌جمهور نهضت پایان طرح‌های نیمه تمام را مساله‌ای اولویت‌دار برای دولت دانست و  با تاکید بر اینکه ادامه مسیر خدمت‌رسانی به مردم به مساعدت همه بخش‌ها نیاز دارد، گفت: امروز بسیاری از طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار می‌کند که امیدوارم برای همه مردم موجب برکت و خرسندی باشد. هنر ما این است که بتوانیم رضایت مردم را در همه کارها جلب کنیم و این رضایت تنها با اقدام و عمل ما محقق خواهد شد.