آب و اهمیت آبرسانی به تمدن ها

Details

چهارشنبه, 23 مهر 1399

آب و اهمیت آبرسانی به تمدن ها

آب:

آب به عنوان مایع حیات دومین عنصر ضروری بعد از اکسیژن برای انسان است. ضرورت وجود آب در زندگی روزمره انسان امروزی به قدری حیاتی شده است که همواره به دنبال مصرف بهینه و رساندن این ماده حیاتی به نقاط دور از دسترس و بی آب است. تمدن های بزرگی مانند بابل و مصر باستان نیز در کنار منابع آبی پایدار بنا شده اند. نکته جالب در بررسی بناهای باقی مانده از این تمدن ها نشان دهنده آب و آبرسانی در انها است.

ظهور و غروب تمدن ها همچنان ادامه دارد و تنها این عناصر حیاتی هستند که سازنده تمدن های جدید می باشند. تمایل بشریت به نوآوری و تغییر مداوم سبک زندگی ابدا نتوانسته نقش آب را کاهش دهد و همچنان پرگار زندگی حول سوزن حیاتی آب میچرخد.

استفاده از ابزارهای گوناگون و حرکت تکنولوژیک بشریت به دلیل تسهیل دسترسی به همین ملزومات ادامه حیات است. پس شرکت ها و کمپانی های بزرگی در سراسر دنیا با رویکرد پیشرو بودن در تسهیل زندگی برای انسان دست به ساخت ابزارهای متنوعی زده‌اند.

آبرسانی:

افزایش جمعیت طی یکی دو قرن اخیر باعث شده است تا انسان در گستره این کره خاکی پراکنده شود. بنابراین تامین آب مناطقی که دسترسی به منابع کافی ندارند، لزوم ادامه حیات است. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا مشکلی در دسترسی به منابع وجود نداشته باشد و اهمیت این موضوع به سمت کاهش مصرف انرژی و یا ویژگی های خاص دیگری است که متمایز از روش های متداول باشد.

تاسیس ایستگاه های پمپاژ متوالی، که از منبع شروع و تا مقصد در امتداد خطوط انتقال آب ادامه دارند در حال حاضر تنها راهکار تامین مناطق دور افتاده است. این ایستگاه های پمپاژ آب از بدو طرح و برنامه ریزی تا بهره برداری هزینه های فراوانی را به کارفرما متحمل میکنند. احداث سازه عمرانی متناسب با حجم و گستردگی ایستگاه، ایجاد کارگاه و تامین نیروی انسانی مورد نیاز تا بهرهبرداری و نگهداری از آن همگی از جمله هزینه های گزاف این روش ها هستند.

اما همین محدودیت ها و نواقص باعث خلق ایده ایستگاه پمپاژ بدون داشتن معایب مذکور بالا در مجموعه ما شد. شرکت اتصال مکانیک با استفاده از کاستی ها و نواقص همین روشها اقدام به ساخت پکیج ایستگاه پمپاژ آب نموده است که با پوشش تمام نیازهای آبی مورد نیاز، معایب روشهای قدیمی پمپاژ را ندارد.  این پکیج ها با طیف گسترده ای از کاربرد توانایی تامین آب مورد نیاز کلان شهرها، صنایع، تصفیه خانه ها و نیروگاه ها، باغات و مزارع، روستاها و حتی مجتمع های مسکونی و آپارتمانی شهری را دارد

پستهای اخیر